12.10.2021 dine4fit.pl

Jak efektywnie używać aplikację Dine4Fit

Podstawowa obsługa aplikacji jest w zasadzie prosta. Wybierasz z bazy to co zjadłeś i dodajesz do swojego menu. Ale można sobie też pomóc:

Różne zdefiniowane ustawienia

To, co bardzo pomaga przy pracy z apką, to różne ustawienia zdefiniowane. Ulubione posiłki, ulubione zajęcia, a także możliwość wprowadzenia regularnych zajęć na określone dni tygodnia. Dodatkowo, w ustawieniach menu znajduje się opcja ustawienia trybu aktywności – siedzący tryb życia, lekko aktywny, umiarkowanie aktywny, bardzo aktywny i ekstremalnie aktywny. Zmiana trybu powoduje automatycznie przeliczenie ustalonego dla użytkownika limitu przyjmowanej energii.

Zdarzały nam się komentarze, “szkoda, że apka pokazuje tylko kj”. A tak wcale nie jest 🙂 Możliwość zmiany jednostek kj na kcal także znajdziemy w ustawieniach. Tam też można ustawić swoją obecną wagę i pożądaną wagę, ustawić reżim picia – a aplikacja będzie nas pilnować, jak dobrze dotrzymujemy swoich postanowień.

Ponieważ lubimy przyrządzać różne potrawy i łączyć różne metody, fajne jest, że możemy wprowadzić poszczególne składniki użyte w menu, a następnie zapisać wszystko naraz jako jedno danie, do którego przypiszemy własną nazwę. Na przykład, czerwona fasola z bekonem, ziemniaki z ciecierzycą, itp. Można też wziąć jakąkolwiek potrawę z bazy i samemu ją zmodyfikować. Przykładowo, gdy nie mamy akurat moreli, ale mamy indyka i bakłażana:

Przy okazji, zastanawiasz się czasem, w jakm stanie podane są poszczególne produkty , czy surowe, gotowane, owoce obrane, czy nieobrane?  Odpowiedź brzmi: wartości odżywcze wymienionych produktów odnoszą się do stanu, w którym są one spożywane. A więc ziemniaki gotowane, banan obrany itd.

Jeśli klikniesz na Regularne aktywności w zakładce Mój profil, możesz wprowadzić aktywności dla każdego dnia tygodnia, które na pewno wykonujesz. Na przykład, możesz wpisać sen – osiem godzin, zmywanie naczyń – pół godziny, gotowanie – godzinę, pracę przy komputerze – osiem godzin, po prostu wszystko, co robisz regularnie każdego dnia lub w różne dni. Wtedy nie jest konieczne wypełnianie wszystkiego dzień po dniu. A wszystko to zapisze Ci się jako wydatkowana energia. Jeśli kiedykolwiek nie zgadzasz się z liczbą spalonych kalorii, być może Twoja bieżnia lub rower treningowy pokazuje inną wartość, nie ma problemu, abyś dodał własną aktywność:

Wydatkowanie i przyjmowanie kalorii

Wiele osób może być zdezorientowanych co do tego, jak właściwie oblicza się przyjęcie kalorii i wydatek energetyczny.  A jednak jest to proste. Każdego dnia wpisujesz, co faktycznie zjadłeś. Albo masz już zapisane posiłki w zakładce Ulubione, albo łatwo jest skorzystać z wyszukiwarki  i wybrać odpowiednią potrawę. Jeśli nie ma jej na liście, możesz wprowadzić ją jako nową pozycję. Możesz też stworzyć swój własny posiłek, jeśli jest to kombinacja wielu składników. Następnie w lewej zakładce Przegląd możesz zobaczyć całkowitą liczbę przyjętych kcal, jak również sumę węglowodanów, tłuszczu, błonnika itp. W ten sam sposób, w jaki wybierasz swój jadłospis, wybierasz również swoje codzienne aktywności. Są one zapisywane i wyświetlane na dole każdego dziennego menu. Tak więc na koniec dnia masz dwie wartości: Spożycie i aktywności. A poniżej jeszcze Całkowicie 1281 z 1816.  Od razu widać, czy straciliśmy tego dnia na wadze, czy nie.

Pamiętaj, że jeśli aktualnie się odchudzasz, wartości te nie powinny być równe zeru, ale wydatek energetyczny powinien przewyższać pobór energii.

Tabele przeglądu dziennego

Wpisałeś posiłki, które dziś zjadłeś, wpisałeś aktywności. Ale teraz, kiedy patrzysz na tabelę, chciałbyś przenieść tą kanapkę ze śniadania na przekąskę. To proste. Wchodzisz w tą pozycję i zmieniasz porę jej zjedzenia. A może zjadłeś nie 100g jedzenia, ale 150g? Nie ma problemu – równie łatwo to zmienisz.A czy widzisz gwiazdki przy produktach? Jeśli są wypełnione kolorem, to oznacza, że znajdują się w Twoich ulubionych produktach spożywczych. Jeśli gwiazdka nie jest wypełniona, a chciałbyś mieć tę potrawę w swoich ulubionych, po prostu kliknij na gwiazdkę, a produkt będzie wyświetlał się jako ulubiony. Teraz szybciej go dodasz!
Jeśli przez cały tydzień uczciwie wypełniałeś wszystkie wartości, czeka Cię nagroda. Przejdź do statystyki => analiza menu. Pojawią się wykresy poszczególnych składników, ich procentualny udział w żywieniu faktyczny i docelowy.

 

Jeśli chcecie podyskutować o wyglądzie i funkcjach apki, to piszcie w komentarzach!

 

W archiwum przeczytasz także:

​Odpowiednie dodatki nie tylko dla diabetyków

12.10.2021 dine4fit.pl Ciekawe, Korzystanie z Dine4Fit, Różne

Komentarze
1

Adam

22.2.2022 15:29

Jest problem ze złymi wpisanymi wartościami odżywczymi a nie ma jak ich poprawić ani jak zgłosić żeby ktoś to poprawił proszę o możliwość odpowiedź

2

dine4fit.pl

28.3.2022 14:13

Wszystkie błędy można zgłaszać na adres info@support.dine4fit.pl. Są one korygowane na bieżąco.

Komentarze nie odzwierciedlają opinii redakcji ani administratora bloga.

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły
Jak się odchudzać z Dine4Fit Jak się odchudzać z Dine4Fit

Aplikacja Dine4Fit jest bardzo pomocna w kontrolowaniu diety i osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

Zobacz jak łatwo to zrobić i co mówią zwykli ludzie, którzy z powodzeniem schudli dzięki aplikacji.

Zanim zaczniesz wmawiać sobie, że nigdy Ci się nie uda, przyjrzyj się z bliska przemianom kilku użytkowników  Dine4Fit (historie, wraz z przykładowymi dietami, znajdziesz na naszym blogu – w dziale Jak schudnąć). Pewnego dnia możesz być jednym z nich! Naprawdę.

Cały artykuł 2.2.2022 0