12.10.2021 dine4fit.pl

Jak efektywnie używać aplikację Dine4Fit

Podstawowa obsługa aplikacji jest w zasadzie prosta. Wybierasz z bazy to co zjadłeś i dodajesz do swojego menu. Ale można sobie też pomóc:

Różne zdefiniowane ustawienia

To, co bardzo pomaga przy pracy z apką, to różne ustawienia zdefiniowane. Ulubione posiłki, ulubione zajęcia, a także możliwość wprowadzenia regularnych zajęć na określone dni tygodnia. Dodatkowo, w ustawieniach menu znajduje się opcja ustawienia trybu aktywności – siedzący tryb życia, lekko aktywny, umiarkowanie aktywny, bardzo aktywny i ekstremalnie aktywny. Zmiana trybu powoduje automatycznie przeliczenie ustalonego dla użytkownika limitu przyjmowanej energii.

Zdarzały nam się komentarze, “szkoda, że apka pokazuje tylko kj”. A tak wcale nie jest 🙂 Możliwość zmiany jednostek kj na kcal także znajdziemy w ustawieniach. Tam też można ustawić swoją obecną wagę i pożądaną wagę, ustawić reżim picia – a aplikacja będzie nas pilnować, jak dobrze dotrzymujemy swoich postanowień.

Ponieważ lubimy przyrządzać różne potrawy i łączyć różne metody, fajne jest, że możemy wprowadzić poszczególne składniki użyte w menu, a następnie zapisać wszystko naraz jako jedno danie, do którego przypiszemy własną nazwę. Na przykład, czerwona fasola z bekonem, ziemniaki z ciecierzycą, itp. Można też wziąć jakąkolwiek potrawę z bazy i samemu ją zmodyfikować. Przykładowo, gdy nie mamy akurat moreli, ale mamy indyka i bakłażana:

Przy okazji, zastanawiasz się czasem, w jakm stanie podane są poszczególne produkty , czy surowe, gotowane, owoce obrane, czy nieobrane?  Odpowiedź brzmi: wartości odżywcze wymienionych produktów odnoszą się do stanu, w którym są one spożywane. A więc ziemniaki gotowane, banan obrany itd.

Jeśli klikniesz na Regularne aktywności w zakładce Mój profil, możesz wprowadzić aktywności dla każdego dnia tygodnia, które na pewno wykonujesz. Na przykład, możesz wpisać sen – osiem godzin, zmywanie naczyń – pół godziny, gotowanie – godzinę, pracę przy komputerze – osiem godzin, po prostu wszystko, co robisz regularnie każdego dnia lub w różne dni. Wtedy nie jest konieczne wypełnianie wszystkiego dzień po dniu. A wszystko to zapisze Ci się jako wydatkowana energia. Jeśli kiedykolwiek nie zgadzasz się z liczbą spalonych kalorii, być może Twoja bieżnia lub rower treningowy pokazuje inną wartość, nie ma problemu, abyś dodał własną aktywność:

Wydatkowanie i przyjmowanie kalorii

Wiele osób może być zdezorientowanych co do tego, jak właściwie oblicza się przyjęcie kalorii i wydatek energetyczny.  A jednak jest to proste. Każdego dnia wpisujesz, co faktycznie zjadłeś. Albo masz już zapisane posiłki w zakładce Ulubione, albo łatwo jest skorzystać z wyszukiwarki  i wybrać odpowiednią potrawę. Jeśli nie ma jej na liście, możesz wprowadzić ją jako nową pozycję. Możesz też stworzyć swój własny posiłek, jeśli jest to kombinacja wielu składników. Następnie w lewej zakładce Przegląd możesz zobaczyć całkowitą liczbę przyjętych kcal, jak również sumę węglowodanów, tłuszczu, błonnika itp. W ten sam sposób, w jaki wybierasz swój jadłospis, wybierasz również swoje codzienne aktywności. Są one zapisywane i wyświetlane na dole każdego dziennego menu. Tak więc na koniec dnia masz dwie wartości: Spożycie i aktywności. A poniżej jeszcze Całkowicie 1281 z 1816.  Od razu widać, czy straciliśmy tego dnia na wadze, czy nie.

Pamiętaj, że jeśli aktualnie się odchudzasz, wartości te nie powinny być równe zeru, ale wydatek energetyczny powinien przewyższać pobór energii.

Tabele przeglądu dziennego

Wpisałeś posiłki, które dziś zjadłeś, wpisałeś aktywności. Ale teraz, kiedy patrzysz na tabelę, chciałbyś przenieść tą kanapkę ze śniadania na przekąskę. To proste. Wchodzisz w tą pozycję i zmieniasz porę jej zjedzenia. A może zjadłeś nie 100g jedzenia, ale 150g? Nie ma problemu – równie łatwo to zmienisz.A czy widzisz gwiazdki przy produktach? Jeśli są wypełnione kolorem, to oznacza, że znajdują się w Twoich ulubionych produktach spożywczych. Jeśli gwiazdka nie jest wypełniona, a chciałbyś mieć tę potrawę w swoich ulubionych, po prostu kliknij na gwiazdkę, a produkt będzie wyświetlał się jako ulubiony. Teraz szybciej go dodasz!
Jeśli przez cały tydzień uczciwie wypełniałeś wszystkie wartości, czeka Cię nagroda. Przejdź do statystyki => analiza menu. Pojawią się wykresy poszczególnych składników, ich procentualny udział w żywieniu faktyczny i docelowy.

 

Jeśli chcecie podyskutować o wyglądzie i funkcjach apki, to piszcie w komentarzach!

 

W archiwum przeczytasz także:

Piwa bezalkoholowe: Czy rzeczywiście mają mniej kalorii?

12.10.2021 dine4fit.pl Ciekawe, Korzystanie z Dine4fit, Różne

Komentarze

Komentarze nie odzwierciedlają opinii redakcji ani administratora bloga.

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły
Dine4Fit.pl: Wskazówki dotyczące robienia zdjęć jedzenia i siebie   Dine4Fit.pl: Wskazówki dotyczące robienia zdjęć jedzenia i siebie  

Jaki jest najlepszy sposób na sfotografowanie jedzenia do bazy danych Dine4Fit? A jak fotografować siebie do opowieści o swoim odchudzaniu?

Dzięki Wam nasza baza danych o produktach spożywczych rośnie, a wraz z nią przybywa bardzo dużo zdjęć. Pojawiają się również historie odchudzania z aplikacją Dine4Fit, do których autorzy ponownie dodają zdjęcia przed odchudzaniem i po.

Ale przecież nie każde zdjęcie pasuje. Jakie są najczęstsze błędy przy robieniu podobnych zdjęć własnej sylwetki lub jedzenia? Być może pomoże Ci kilka prostych, podstawowych wskazówek i trików.

Cały artykuł 30.7.2021 0

Kateřina Dobešová, doświadczona trenerka fitness i dietetyczka, radzi, jak ułożyć prawidłową dietę za pomocą aplikacji Dine4Fit. Kateřina Dobešová, doświadczona trenerka fitness i dietetyczka, radzi, jak ułożyć prawidłową dietę za pomocą aplikacji Dine4Fit.

Codziennie otrzymujemy pozytywne opinie na temat naszej aplikacji dine4fit.pl. Cieszymy się, że z naszą pomocą nie tylko schudniesz, ale także poprawisz swój styl życia. 

Z drugiej strony wiemy, że wiele osób, które zaczynają z aplikacją są trochę zagubieni z powodu ustawień aplikacji oraz reżimu odchudzania. I ten artykuł jest właśnie dla nich.

Cały artykuł 12.7.2021 0