27.4.2022 dine4fit.pl

Osiem powodów, dla których ćwiczenia fizyczne są ważne podczas odchudzania

Dieta redukcyjna to z pewnością nie tylko modyfikacja diety.

W teorii jest to możliwe, ale zazwyczaj nie przynosi takich rezultatów, jakie sobie wyobrażamy, zanim zaczniemy się odchudzać. A jeśli tak się stanie, cały proces jest o wiele bardziej skomplikowany i dłuższy.

Ćwiczenia fizyczne są najbardziej pomocne w utracie wagi. Dzięki niemu nie musisz już tak bardzo ograniczać swojego odżywiania. Co więcej, to właśnie te ćwiczenia pomogą Wam osiągnąć wspaniałą i jędrną sylwetkę, która spodoba Wam się nie tylko na wadze, ale także w lustrze. W tym artykule przedstawimy osiem powodów, dla których trening siłowy z wykorzystaniem ciężarów powinien znaleźć się w Waszym tygodniowym planie.

 1. Nie musimy już tak bardzo ograniczać jedzenia

Tłuszcz tracimy wtedy, gdy jemy mniej, niż zużywamy w ciągu dnia. Jeśli z powodu małej aktywności fizycznej zużywamy niewiele energii w ciągu dnia, musimy utrzymywać dzienne spożycie energii na bardzo niskim poziomie.

Niesie to ze sobą wiele negatywnych skutków. Częściej będziemy odczuwać głód i będziemy musieli wybierać najbardziej wartościowe pod względem odżywczym pokarmy, aby dostarczyć organizmowi wystarczającą ilość mikroelementów (witamin i minerałów).

Przy regularnych ćwiczeniach nie ma takiego ryzyka, ponieważ można spożywać nieco więcej kalorii. Możecie pozwolić sobie na nieco więcej jedzenia i nadal chudnąć. Dzięki temu cały proces będzie bardziej wydajny i zrównoważony w dłuższej perspektywie.

2. Spalamy dużo kalorii także po treningu

Czy słyszeliście kiedyś o “efekcie afterburn”? Te dwa słowa będą dla Was najbardziej zasłużoną nagrodą po ciężkiej sesji treningu siłowego.

Efekt “afterburn” oznacza, że w trybie spoczynku będziemy spalać więcej energii nawet przez 24 do 48 godzin po zakończeniu treningu. W niektórych badaniach stwierdzono nawet, że w tym czasie spoczynkowy wydatek energetyczny wzrasta o około 10%.

Energia ta jest wykorzystywana do procesów naprawczych, które przywracają organizm do stanu równowagi. Dla nas jednak, w przypadku odchudzania, oznacza to dosłownie za darmo spalone kalorie.

3. Unikamy niebezpieczeństwa objadania się z nudów

Jedną z największych przeszkód w utracie wagi jest jedzenie z nudów. W praktyce oznacza to sięganie po produkty o dużej zawartości kalorii, nawet jeśli nie jest się głodnym.

Obrona przed jedzeniem z nudów nadal będzie wyzwaniem, ale dzięki regularnym treningom będzie nieco łatwiejsze do pokonania. W rzeczywistości, podczas dwóch godzin spędzonych na ćwiczeniach, rozgrzewce i powrocie do domu, jest mało prawdopodobne, aby coś takiego się wydarzyło.

4. Ćwiczenia fizyczne pozwolą uzyskać jędrniejszą sylwetkę

Kiedy mówi się o odchudzaniu, większość ludzi automatycznie marzy o wspaniałej sylwetce rodem z czasopism o pięknych i wspaniałych. Mniej osób zdaje sobie jednak sprawę, że wspaniały wygląd sylwetki to nie zawsze tylko niska waga, ale przede wszystkim ujędrniona budowa ciała.

A za zdrową sylwetką kryje się nic innego, jak regularna aktywność fizyczna o charakterze fitness. Jeśli w normalnym życiu zawodowym nie ma jej wystarczająco dużo, trzeba polegać na treningu siłowym.

Staraj się włączać ćwiczenia siłowe co najmniej 3 razy w tygodniu. Preferuj ćwiczenia rozłożone na całe ciało, w których można ćwiczyć kilka partii mięśni jednocześnie.

5. Mięśnie spalają dużo kalorii nawet podczas snu

Masa mięśniowa jest jedną z najbardziej wymagających metabolicznie tkanek w organizmie człowieka, jeśli nie liczyć ważnych narządów. W praktyce oznacza to, że mięśnie podczas spoczynku spalają kilkakrotnie więcej energii niż tkanka tłuszczowa.

Regularne ćwiczenia pozwolą na uzyskanie większej masy mięśniowej. W związku z tym musi się to kończyć tylko jednym wynikiem – zwiększeniem spoczynkowego wydatku energetycznego.

Spalimy więc więcej energii podczas snu i w każdym innym momencie w ciągu dnia tylko dlatego, że mamy więcej mięśni na ciele niż wcześniej.

6. Dzięki ćwiczeniom szybciej schudniemy

Trening siłowy jest jedną z najbardziej energochłonnych form aktywności fizycznej. Podczas gdy kobieta ważąca 65 kg może spalić mniej niż 400 kcal w ciągu godziny treningu na siłowni, mężczyzna ważący 85 kg spala średnio ponad 500 kcal.

W wielu przypadkach sama energia spalona podczas treningu wystarcza do uzyskania ujemnego bilansu kalorycznego, co jest warunkiem koniecznym skutecznej utraty wagi. Stosując się do nich, można schudnąć szybciej i skuteczniej.

7. Zyskamy nową pasję i motywację

Dla wielu osób trening szybko zmienia się z koniecznego obowiązku w jeden z najważniejszych punktów dnia, na który nie można się doczekać. W końcu siła jest umiejętnością, a jej zwiększanie prowadzi do uzależnienia.

Jeśli ćwiczenia i przekraczanie własnych granic staną się Waszym hobby, utrata wagi stanie się korzyścią uboczną i będzie Wam o wiele łatwiej.

8. Będziemy zdrowsi

W regularnym treningu siłowym nie chodzi tylko o spalanie kalorii. Jest to również jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania ogólnego stanu zdrowia.

Ćwiczenia fizyczne wzmacniają kości i poprawiają ich stan zdrowia, co stanowi doskonałą profilaktykę osteoporozy, która nęka wiele osób w zaawansowanym wieku. Kobiety po menopauzie stanowią grupę szczególnego ryzyka. Regularna aktywność fizyczna wspomoże również układ krążenia i układ odpornościowy, a także poprawi kondycję.

Podsumowanie

Regularny trening siłowy sprawi, że utrata wagi będzie o 100% łatwiejsza. Ponadto przyczynia się do osiągnięcia znacznie bardziej efektywnych wyników, ponieważ zapewnia większy udział aktywnej masy ciała i jędrniejszą sylwetkę. Włączenie ćwiczeń siłowych co najmniej 3 razy w tygodniu po około 30-60 minut. Podczas treningu skup się na ćwiczeniach złożonych (przysiady, wypady, wyciskanie na ławce lub pompki), które ćwiczą wiele partii mięśni jednocześnie. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz w domu, czy na siłowni, po kilku tygodniach na pewno zauważysz pozytywne zmiany.

Wchodzisz w to? Oprócz motywacji przyda Ci się wsparcie:

 

W archiwum przeczytasz także:

Czy można schudnąć bez ćwiczeń?

27.4.2022 dine4fit.pl Ciekawe, Diety odchudzające, Jak się odchudzać?

Komentarze

Komentarze nie odzwierciedlają opinii redakcji ani administratora bloga.

Dodaj komentarz

Powiązane artykuły
Instruktorka fitness: wywiad z klientką, która schudła dzięki diecie i ćwiczeniom Instruktorka fitness: wywiad z klientką, która schudła dzięki diecie i ćwiczeniom

Kiedy niesamowita przemiana młodej i sympatycznej Stefki (50 kg w rok!) pojawiła się w naszej czeskojęzycznej grupie w lutym, od razu stało się dla nas jasne, że jej historia może być świetną motywacją dla innych.

Dzięki naszej trenerce Markecie, z którą współpracujemy od dłuższego czasu i która poprowadziła tę matkę uroczych bliźniaków w jej przemianie, możesz teraz przeczytać poniższy tekst. Niech Was wesprze i zmotywuje.

Cały artykuł 3.5.2024 0

Co zrobić, gdy waga nie chce się już ruszyć? Co zrobić, gdy waga nie chce się już ruszyć?

Do napisania tego artykułu skłonili mnie moi pacjenci, którzy borykają się z podobnym problemem.

Ich waga nie zmienia się znacząco (ani w dół w utracie wagi, ani nawet w przybieraniu na wadze).

Chodzi mi o to, że ktoś utrzymuje określoną wagę na stałym poziomie i co najwyżej występują zauważalne wahania o około plus minus 2 do 3 kilogramów. Jest to więc długotrwała oscylacja wokół określonej masy ciała. Co jednak zrobić, gdy chce się w końcu zerwać z tą wagą?

Cały artykuł 8.4.2024 0